Стара Загора, ул. Княз Борис 114, +359 882 889 222, office@condorholiday.bg
Начало / Пътеписи / Невероятната Индонезия-Открийте щастието

Невероятната Индонезия-Открийте щастието

Днес ще ви представя една нова и превърнала се в моя любима дестинация-Индонезия...

Стъпвайки на това място, мигновено усетих духа на религията, полъха на невероятна природа, спокойствието и щастието в погледите на хората.

След дълъг полет от София, през Катар до остров Бали, кацнахме в 19:30 ч.

Посрещнаха ни нашите домакини от Министерството на Туризма на Индонезия с много позитивно и топло отношение. Температурата беше над 32 градуса, страшна влажност.

Изчакахме всички колеги от цяла Европа /дойдоха колеги от Италия, Франция, Полша, Холандия/, събрахме се в един автобус и потеглихме към хотела.

Колегите от Европа

Бали е най-туристическото място в Индонезия, но със сигурност и не най-красивото. След като обиколих няколко съседни острови се убедих, че Индонезия не е Бали.

В Бали е съсредоточена голяма част от нощния живот и туристическите пазари на острова. Тук се намира и залата, в която беше предвидена и Туристическата Борса, на която Кондор Холидей беше гост и представител на България.

Борсата беше направена толкова професионално и интересно, че не успяхме да усетим как минаха 3 дни в срещи с колеги, общи вечери и много забавления. За 3 дни направихме 40 срещи коя от коя по-полезни. Откриването на борсата беше в един уникален замък и имаше над 1000 човека. Представлението беше уникално и запомнящо се. Успяхме да се опознаем с колегите и така нашето приключение стана още по-приятно.

Коктейл в чест на Министъра на Туризма

С гордост представяме България

Бали – Кута Бийч

Това е "Слънчев бряг" на Бали... Мръсно, пияни туристи... Бяхме настанени в един доста хубав хотел (въпреки че само спахме там).

Кута е разделена на няколко зони,като ние бяхме в най-спокойната. Но, естествено, се разходихме и до улицата с клубовете и дискотеките, любезно придружавани от местните колеги, които направиха вечерите ни изключително забавни.

Кута е за младежите, които искат забавления и пияни туристки J

Плажовете на Бали

На Бали има няколко места с много красиви плажове, но за съжаление Кута не беше едно от тези места. В Кута плажовете са по семпли, а водата никак не е от тази синята, която си представяте и сте виждали по филмите.

Уникалните плажове на Бали са в Nusa Beach, там наистина ще видите кристално чисти води.

Малко по-долу ще ви представя и няколко уникални плажа, които обаче не са на Остров Бали J

Залез над Кута

Местни ястия и гозби

Основната храна в Бали е ориз и много люто, като специалитетите са общо взето близки до китайската храна - ориз с пиле и яйца и морски дарове, който са обилно плувнали в много сосове.

Голяма част от индонезийците са мюсюлмани, което не им позволява да ядат свинско и да пият алкохол. Алкохолът е много много скъп. Една бутилка уиски е около 80-90 лв.

Културата на индонезийците е много интересна.

Както вече споменах голяма част от тях са мюсюлмани, другата част са будисти и индуисти - една от религиите, които определено харесвам и уважавам. Въпреки че по-голямата част са мюсюлмани, 90% от паметниците на културата на Остров Бали са будистки, най-големите храмове, които са и действащи са будистки.

Индонезийците са много различни хора. От Джакарта до Бали хората са много различни, но като цяло са много добре възпитани, не крадат, не лъжат и уважават всички религии и националности. Вярват в задгробния живот.

Хората в малките селца и градчета са УНИКАЛНИ, повтарям - УНИКАЛНИ.

Готови са да ти помогнат за всичко, да те приютят в домовете си, да те нахранят и да те опознаят дори и да не знаят език ти те се опитват да те накарат да се почувстваш уютно.

Посетихме две автентични села, в които успяхме да видим как наистина живеят местните, няма туристически измами, хората от министерството успяха да ни вкарат в наистина автентични селца.

Храмът Майка в Бали

Молитвата е най-важното нещо за Индонезийците !

Островите Gili

След като приключи борсата,Министъра на Туризма беше осигурил обиколка на няколко други острова, за да опознаем другите части на Индонезия. На сутринта, с трансфер до порта в Кута, хванахме бърза моторница на около 2 часа път от остров Бали. Пристигнахме на това райско място.

Остров Gigli Trawangan–Острова на изкушението както казват местните. Уникален остров, който е известен с нощния си живот, дайвинга, и кристално чистите си плажове. Той е част от архипелага Gigli ,който включва още Gili Meno и Gili Air.

Настанихме се в един уникален хотел, който беше директно на плажа с частно пристанище и близко до всички заведения. Наистина се убедихме, че нощния живот там е нещо, за което всеки младеж и не само мечтае.

Красивите плажове на Gili

Gili Meno и Gili Air

През деня започнахме обиколка на архипелага.

Правихме няколко пъти шнорхелинг, за първи път след толкова много правени шнорхелинга видях огромна водна костенурка. УНИКАЛНО Е !!!

След това обиколихме двата острова, запознахме се с местните, разходихме се из плажовете, обядвахме в един много романтичен ресторант и се прибрахме за нови среднощни приключения.

Gili Meno

Остров Lombok

След около час пътуване с малка лодка от Gili до Lombok ни чакаше автобус за трансфер до нашият хотел в Lombok.По пътя направихме няколко уникални спирки. Първо се отбихме до един будистки храм, който е на скала с изглед към морето. Хванахме някакъв празник и усетихме духа на будистите. Снимахме се с тях и хапнахме от невероятните неща, които бяха направили за тях.

След това се спряхме в едно от селата, за които ви споменах по-горе. Това беше нещо, което ме докосна. Хора, живеещи без телевизор, пералня и неща, които за нас са нормални, за тях бяха лукс. Но те бяха по-щастливи и усмихнати от нас. Това ни докосна много… и ни накара много да се замислим!

Пристигнахме в хотела, един от най-добрите хотели, в които съм бил - на брега  на морето, в типичен индонезийски стил с бунгала и уникален плаж. Посрещнаха ни с безплатен 2 часов масаж.

След това решихме да се разходим близо до хотела.

Ломбок е най-новият хит на Индонезия, все още не застроен остров, с уникална природа и тишина… въпреки че сега строят много. Радвам се, че успях да го видя сега–девствен,необитаем и див.

Разходихме се около хотела, в абсолютното нищо, на невероятните необитаеми плажове. Запознахме се с местни хора, които разказваха как продават тениски за да се изхранват. Но говорейки няколко езика научили ги от туристите. Невероятно !!!!!!!!!!

За съжаление имахме само един ден на това приказно място и на следващия ден трябваше да пътуваме обратно за Бали.

Имахме доста свободно време целия ден, тъй като полета ми беше в 1 ч сутринта на другия ден. Нашия партньор в Бали направи на цялата ни група уникален жест. Взе ни от летището и ни направи обиколка на най-зелената част в Бали – Убут и Бангли.

Пристигнахме някъде по обяд и обядвахме в хотел,който е собственост на нашите колеги – единственият ЕКО хотел в тази част. Направен е между тропически гори и палми, в близост до няколко уникални обекта. След обяд разгледахме бунгалата и басейна и потеглихме на поредния тур – 20км обиколка с колело из местните селца и между тропическите гори. Може би това беше едно от най-уникалните преживявания в моя живот. Спирахме да се запознаваме с местните,каниха ни в къщите си. Изобщо нещо, което за мен беше много важно. Нашият гид ни заведе и на един от най-красивите водопади в Бали. След това получихме изненада – колегите ни заведоха във втория си хотел, който е единственият по рода си в цяло Бали – абсолютно в Балийски стил, с храмовете вътре, с уникални Балийски бунгала, места за молитви. С една дума – потапяш се в една безкрайна приказка!!! Силно препоръчвам това място.

Еко хотела в Бангли

Едната стая в Хотела-Храм в Бангли

Водопадът в Бангли

Върнахме се за вечеря и малко почивка, след което тръгнахме за летището.

Така приключи едно уникално пътуване в Индонезия…

Индонезия е „върха на сладоледа“ в моя дълъг списък с дестинации. Срещнах толкова много хора, които искам да видя отново и разбрах за толкова места, който ще посетя в скоро време, защото пак казвам „Бали не е Индонезия, но Индонезия не може без Бали„!!!

Пътувайте, приятел

Инвестирайте в пътувания. Това е богатството в живота.

Тодор Иванов

Управител

Кондор Холидей ООД

снимки личен архив

всички права запазени.

Абонирайте се за нашия бюлетин

Дайте ни вашето име и e-mail за да ви изпращаме актуалните ни предложения.
Възползвайте се първи да разберете за най-добрите цени и условия за Вашето пътуване