Стара Загора, ул. Княз Борис 114, +359 882 889 222, office@condorholiday.bg
Начало / Пътеписи / Магическата Кения-Потопете се в дивото!!!

Магическата Кения-Потопете се в дивото!!!

Магическата Кения-Потопете се в дивото!!

Днес се прехвърляме в едно друго измерение-Кения. Дестинацията, която наистина се превърна в номер 1 за мен през всичките тези години!

Тръгвайки към Кения ,бях с много предубеждения. Все пак африканска държава- ваксини, всякакви превенции. Всички ми говореха колко е мръсно и опасно, но аз бях поканен отново на Туристическа борса, този път от Министерството на туризма в Кения. Е как няма да приема?

След дълъг полет от София през Катар, кацнах в 9:30 ч. в столицата Найроби.

Бях посрещнах от организаторите на Туристическата борса в Кения- много усмихнати хора и любопитни да разберат  къде е България и за нещата, свързани с нея. Температурата навън беше 27 градуса,но леко духаше и не беше тази жега, която очаквах. Найроби е на около 400 метра надморска височина, което е и причината там да не е толкова горещо. Вечер дори бях с връхна дреха.

Аз пристигнах пръв от групата, към която щях да се присъединя (група Чехи).Взеха ме с кола и ме настаниха в един уникален хотел в Найроби.

Имах цял ден на разположение,за да се разходя из града.

Впечатления: Забързан град, леко мръсен, но не толкова колкото очаквах. Навсякъде лежаха деца по земята и щом видеха бял човек, веднага отиваха да просят. Цял ден не видях друг бял човек освен мен.

Вечерта имаше официална вечеря по случай дена на туризма, организирана от министъра на Туризма.

На другия ден започна нашият Инфо Тур.

Първа Спирка- Диани Бийч

Пристигнах на по-малкото летище в Найроби за вътрешен полет до Диани Бийч- най-хубавата плажна част на Кения.

На летището се запознах с останалата част от групата от Чехия и с много малък самолет отлетяхме за Диани.

След като кацнахме на бих казал УНИКАЛНО летище, ни извозиха до нашия хотел.

Това е един изключително красив и натурален хотел, а плажната ивица беше като от картичка. Навън в целия хотел имаше всякакви видове маймуни и различни тропически животни, които обикаляха около нас.

Имахме на разположение две нощувки, за да се насладим на великолепните плажове и да разгледаме близките селца.

Честно казано съм повече от впечатлен. Да, хората живеят в мизерия, но някак си са по-щастливи от нас. Усмихват се повече, не мислят за неща, които за нас са МНОГО важни.

Те мислят как да си надбавят храна и вода и как да останат живи и здрави!

Посетихме няколко местни села (не туристически) и видяхме наистина как живеят местните.

Втора спирка – САФАРИ ЦАВО!

След като отпочинахме и се насладихме на плажа , дойде и часа на истинското приключение!

Тръгването беше в 6:00 ч. Минахме през уникални селца, за да стигнем след 8 часа път до един от най-големите национални паркове в света- ЦАВО!

Още с влизането започнахме нашият Game Drive (пътуване с джип през саваната) , докато стигнем до мястото където трябваше да спим – нашият Lodge. По пътя видяхме слон, жираф, антилопа, хиена, лъв, диво прасе и още други.

Lodge беше превъзходен! Намира се в централната част на Цаво, заобграден от малки езерца, които привличат всички животни за водопой. Има вътрешни вили, басейн, ресторант и място за отдих, откъдето виждаш всички диви животни.

Имахме 3 дена общо за сафари, в които видяхме всичко, което можеше да се види в парка. Имахме уникаления късмет да видим няколко прайда лъвове, като единия път лъвовете се хранеха с току-що заловен слон-бебе.

Кръговрата на живота

Залеза на Цаво

За мен няма нищо по-уникално от това, да видиш всички тези неща!!!

Последният ден минахме през истинско масайско село, откъдето си купих зъб от лъв.

След това потеглихме към другият парк – Цаво Запад.

От там хванахме самолет за Найроби. Самолета беше 9-местен, като преживяване също беше велико!

Кацнахме в Найроби и бяхме посрещнати отново от организаторите на туристическата борса.

След това се настанихме отново в хотела от първият ден и се подготвихме за официална вечеря, организирана от колеги - туроператори.

Следваше три дни- борса.

Борсата беше направена толкова професионално и интересно, че не успяхме да усетим как минаха 3 дни в срещи с колеги, общи вечери и много забавления. За 3 дни направихме 40 срещи, коя от коя по-полезни. Откриването на борсата беше в една огромна шатра с около 700 човека с танци, песни, много забавления и алкохол. Като естествено нашата група остана последна.

С гордост представяме България

Местни ястия и гозби

Храната в Кения е доста интересна- основно се хранят с ориз и боб, като кенийците ядат и страшно много крокодилско месо. Между другото УНИКАЛНО месо! Също така наблягат и на телешко месо. В повечето ястия слагат и различни индийски подправки.

Културата на Кенийците

Кения е много богата на култура. Като цяло африканците са много богати на култура.

Там всяко племе изповяда негова си религия и всяко от тях има различна култура. Най известните племена естествено са Масайските племена. Хората от тези племена са много високи и слаби мъже и жени, с голи глави ,които скачат и пеят африкански песни.

Болести :

Говорейки и всявайки се паника в Европа, искам да ви кажа, че последният случай на малария в Кения е регистриран преди 5 години, а последният регистриран болен от жълта треска- преди 15 години! Не слушайте какво се говори! Просто взимайте превантивни мерки и се наслаждавайте на красотата !!!!

Заключение : Кения е мястото, от което аз останах наистина приятно изненадан.

Тя е толкова магическа, че омагьосвайки те, ти забравяш за всичката мизерия, мръсотия, всички болести, за които говорят в Европа като малария и жълта треска….Забравяш ги, защото Кения е МАГИЯ !!!

Пътувайте, приятели!

Инвестирайте в пътувания! Това е богатството в живота!

Тодор Иванов

Управител

Кондор Холидей ООД

снимки личен архив

всички права запазени.

Абонирайте се за нашия бюлетин

Дайте ни вашето име и e-mail за да ви изпращаме актуалните ни предложения.
Възползвайте се първи да разберете за най-добрите цени и условия за Вашето пътуване